Розповіді для
проведення діагностики здатності до емпатії.
1. Моя бабуся
захворіла і приїхала до нас. Ми турбуємося про неї. Я дуже хочу мати собачку,
але бабуся не любить собак. Одного разу, повертаючись зі школи, я побачив
мокрого від дощу чорненького песика. Я приніс його додому, висушив, нагодував.
Він так лагідно лизав мені руку, вертів хвостиком, лащився і вдячно повискував.
Я вирішив: нехай він живе у нас. Вранці я прокинувся
і побіг до ванної, де спав мій друг, але його там не було. Бабуся вигнала його
на вулицю. Хоч на дворі сіяв дрібний дощ...
2.
Ми жили на дачі. У нас був хороший друг - собака Дружок. Ми з ним ходили на
рибалку, в ліс, гралися, купалися. Він хоч і не людина, але все розумів. Потім
ми отримали телеграму, що до нас приїжджає тьотя Клава, і ми поїхали додому, а
собаку мама закрила у сарай. Вдома було весело, тьотя привезла нам іграшки,
цукерки. Вранці я попросив маму поїхати на дачу, казав, що собака голодний, без
води може померти, йому сумно. Мама відповіла, що нічого не трапиться, а коли
здохне, то не великий жаль, їх там багато бігає, можна взяти іншого, а тітка
приїздить не кожного дня...
3. Наш сусід збирався у відрядження і сказав: «Хай
папуга Кеша поживе у тебе, можеш навіть залишить його собі назавжди, коли
захочеш». Я дуже зрадів, доглядав Кешу, полюбив його. Але папуга поводив себе
дивно: не їв, часто поглядав на двері, ні з ким не говорив, тільки вигукував
ім'я дяді Гриші. Я гладив його, говорив лагідні слова, приносив ласощі, але він
тільки жалібно дивився на мене. Нарешті, через тиждень, приїхав дядя Гриша...
4. В дитячому садку під час обіду за одним
столом сиділи дві дівчинки - Світлана і Галя. Світлана, пустуючи, штовхнула
Галю, а та, ненавмисно, штовхнула чашку з компотом і залила скатертину. Коли
прийшла вихователька і запитала, хто це зробив, Світлана сказала, що то Галя. Галю
покарали, а діти тепер не хочуть гратися з Світланою, не дають їй іграшок. Вона
стоїть і плаче…
Методика «Визначення самооцінки
особистості»
Інструкція: “Перед
Вами є ряд слів, що означають якості особистості позитивного, негативного та
нейтрального змісту. З цих слів Ви повинні скласти ряд тих якостей, які мають
бути у хорошої людини в ідеалі. Кількість слів у колонці не обмежується. Ці
слова записуються в колонку А. Потім серед цього ряду Ви маєте визначити
ті якості, які маєте самі і записати у колонку а.
Перелік якостей.
Охайність,
легковажність, гордість, грубість, життєрадісність, турботливість,
сором’язливість, заздрісність, злопам’ятність, відвертість, капризність,
повільність, мрійливість, наполегливість, ніжність, невимушеність, нервовість,
нерішучість, нестриманість, обережність, рухливість, розв’язність,
розсудливість, рішучість, стриманість, терплячість, боягузтво, захопленість,
впертість, поступливість.
Бланк відповідей
А
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього
|
Всього
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий